Termeni si conditii generale de utilizare - AUTOMOTIVE RETAIL SRL (BavAUTO)

Termeni și Condiții

AUTOMOTIVE RETAIL SRL (BavAUTO)

 

Vă rugăm să citiți cu atenție următoarele dispoziții, împreună cu cele precizate în Politica de retur, Politica de Confidențialitate și Politica privind modulele cookies, deoarece acestea se aplică de fiecare dată când navigați Website-ul nostru, când plasați o comandă sau când interacționați cu noi, în orice alt mod.

 

 

Capitolul I – Dispoziții generale

 

1.    Înțelesul unor termeni

 

1.1.    Termenii folosiți în continuare, dacă nu rezultă altfel din context, au următorul înțeles:

 

  • Noi/Societatea/Operatorul înseamnă: AUTOMOTIVE RETAIL SRL, societate cu răspundere limitată organizată și funcționând conform legilor din România, înregistrată la Registrul Comerțului cu nr. J40/2177/2010, având sediul social în Str. Nasaud 74, Sector 5, Bucuresti, România (punct de lucru: Str. Panduri 122D, hala D, Rudeni, 077046, Ilfov, Romania) și numărul de identificare fiscală RO26591580, cont bancar RO62INGB0000999901848906, deschis la ING Bank, capital social: 200 Lei, cu datele de contact: email: [email protected], telefon: +4 031 005 0650;

 

  • Dumneavoastră/Clientul/Utilizatorul înseamnă: persoana fizică sau juridică ce accesează și utilizează Website-ul sau achiziționează Bunurile prezentate de Societate;

 

  • Website-ul înseamnă: pagina de internet disponibilă la adresa: https://www.bavauto.ro, împreună cu toate subpaginile sale;

 

  • Produse/Bunuri/Repere înseamnă: Piesele de schimb și accesoriile originale BMW Group, împreună cu celelalte produse prezentate pe Website de către Societate, pe care puteți să le achiziționați prin intermediul Website-ului, plasând o comandă în acest sens;

 

  • Contul Dumneavoastră/Clientului/Utilizatorului înseamnă: contul creat prin intermediul Website-ului, care vă permite să achiziționați Produsele prezentate de Societate;

 

  • Termeni și Condiții înseamnă: toate dispozițiile prezentate în cadrul acestei pagini ce se aplică relației dintre Societate și Dumneavoastră, atunci când accesați sau utilizați Website-ul ori când achiziționați Bunurile de pe Website;

 

  • Contract la distanță înseamnă: contractul încheiat între Dumneavoastră și Societate, prin intermediul Website-ului, în urma plasării unei comenzi și a confirmării acesteia, având ca obiect achiziționarea Produselor prezentate pe Website;

 

  • Consumator înseamnă: orice persoană fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociații, care acționează în scopuri din afara activității sale comerciale, industriale sau de producție, artizanale ori liberale;

 

  • Agenți Economici înseamnă: orice persoană fizică sau juridică care nu intră în categoria de Consumator, cum ar fi, cu titlu de exemplu, persoanele care acționează în cadrul activității lor comerciale, industriale sau de producție, artizanale ori liberale (persoane fizice autorizate, societăți, profesii liberale și alții asemenea);

 

 

  • Politica de retur înseamnă: Politica ce descrie condițiile în care aveți dreptul de a vă retrage din Contractul la distanță, respectiv dreptul de a returna Produsele urmând să vă fie restituite sumele de bani achitate în vedere achiziționării Produselor. Politica de retur poate fi accesată la https://www.bavauto.ro/retur;

 

 

  • ANSPDCP înseamnă: Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, cu sediul în Bd. G-ral. Gheorghe Magheru, Nr. 28-30, Sector 1, 010336, București,  România, website: https://www.dataprotection.ro/?page=contact&lang=ro.

 

  • R.A.R. înseamnă: Registrul Auto Român cu sediul în Calea Griviţei, nr. 391A, sector 1, Bucureşti, cod 010719, website: https://www.rarom.ro.

 

 

2.    Aplicabilitate Termeni și Condiții. Forță obligatorie

 

2.1.    Acești Termeni și Condiții, împreună cu Politica de retur și Politicile GDPR, se aplică tuturor raporturilor desfășurate între Dumneavoastră și Societate, în special atunci când navigați și utilizați Website-ul sau când plasați o comandă cu privire la Produsele Noastre.

 

2.2.    Astfel, în măsura în care navigați și utilizați Website-ul sau în măsura în care plasați o comandă referitoare la Bunurile oferite prin intermediul Website-ului, înțelegeți și acceptați că raportul dintre dumneavoastră și Societate va fi supus acestor Termeni și Condiții, Politicii de retur și Politicilor GDPR, dispozițiile prezentate având forță juridică obligatorie. În termeni juridici, prin utilizarea Website-ului sau prin plasarea și confirmarea unei comenzi, între Dumneavoastră și Societate se încheie un contract al căror dispoziții contractuale este dat de conținutul acestor Termeni și Condiții, Politicii de retur, Politicilor GDPR și a dispozițiilor legale ce se aplică în completare.

 

2.3.    În măsura în care nu sunteți de acord cu acești Termeni și Condiții, cu Politica de retur sau cu Politicile GDPR, vă rugăm să nu mai utilizați Website-ul și să nu plasați o comandă în legătură cu Produsele prezentate pe acesta.

 

2.4.    Totodată, prin utilizarea Website-ului sau prin plasarea unei comenzi, declarați că îndepliniți condițiile legale pentru emiterea unui consimțământ valabil și că nu există niciun alt impediment legal care să vă împiedice în încheierea prezentului contract. Societatea nu își asumă nicio răspundere în cazul în care informațiile furnizate de Dumneavoastră nu sunt corecte.

 

2.5.    În sensul dispozițiilor menționate mai sus, dacă sunteți cetățean român, vârsta la care puteți, de principiu, emite consimțământul în mod valabil este de 18 ani. În cazul în care nu sunteți cetățean român, este necesar să verificați în legislația de naționalitate condițiile în care puteți emite un consimțământ valabil, înainte de a utiliza Website-ul sau de a plasa o comandă.

 

 

Capitolul II – Contul Utilizatorului

 

3.    Contul Utilizatorului

 

3.1.    Aveți posibilitatea de a vă crea un Cont prin intermediul Website-ului, urmând instrucțiunile menționate în acest sens. Prin intermediul acestui Cont aveți posibilitatea de a achiziționa Produsele prezentate pe Website. Pentru crearea contului este necesar să furnizați următoarele date: numele, prenumele, adresa de email și să alegeți o parolă. Ulterior, este necesar să confirmați adresa de email prin accesarea link-ului transmis în acest sens. Cu ocazia creării Contului, aveți posibilitatea de a bifa opțiunea „Pemite asistență”. Prin această opțiune, operatorii noștri pot accesa Contul, atunci când este necesar, pentru a vedea exact ce vă este afișat, astfel încât să putem oferi asistența necesară în eventualitatea în care apar anumite situații în care aveți nevoie de aceasta.

 

3.2.    Totodată, în măsura în care doriți să achiziționați Produsele fără să vă înregistrați un Cont, este suficient să selectați Produsul dorit și să urmați instrucțiunile de pe Website în vederea plasării comenzii.

 

3.3.    După crearea Contului sau selectarea Produselor, fără înregistrarea unui Cont, veți putea achiziționa Produsele prezentate pe Website.

 

Prin intermediul Contului de Utilizator puteți să accesați și să modificați unele din datele furnizate. Pentru ștergerea Contului este necesar să ne adresați o solicitare în acest sens la adresa de e-mail prevăzută pentru contact.

 

3.4.    În măsura în care ați fost de acord cu  primirea de comunicări comerciale din partea noastră (oferte, promoții și altele asemenea), aveți posibilitatea de a opta pentru a nu mai primi astfel de comunicări prin intermediul Contului de Utilizator sau urmând pașii indicați în e-mailurile transmise de Noi.  

 

3.5.    Pentru acordarea unor recenzii Produselor Noastre, achiziționate prin intermeidul Website-ului, vă rugăm să urmați instrucțiunile din cuprinsul e-mailurilor transmise în acest sens de către Societate. În măsura în care veți acorda o recenzie Produselor Noastre, sunteți de acord că putem folosi recenzia în cauză, după cum apreciem necesar (cum ar fi publicarea/afișarea ei în scop de marketing), până la momentul la care ne comunicați că vă opuneți unei anumite utilizări.

 

În considerarea faptului că recenziile sunt acordate pe pagina Google, iar pe această pagină, orice persoană poate acorda recenzii, menționăm că nu există un sistem implementat de Societate care să asigure faptul că recenziile provin numai de la persoane care au achiziționat Produsele Societății.

 

 

Capitolul III – Produsele

 

4.    Produsele prezentate pe Website

 

4.1.    Produsele prezentate pe Website sunt comercializate de Societate. Principalele caracteristici ale Produselor, împreună cu prețul aferent, eventualele reduceri promoționale, cantitatea disponibilă (stocul) și orice alte costuri sunt menționate în paginile de prezentare ale acestora sau pe pagina de comandă, după adăugarea produselor în coșul de cumpărături. În măsura în care aveți nevoie de informații suplimentare cu privire la Produsele comercializate, le puteți solicita la adresa de email de contact sau la numărul de telefon disponibil.

În situația în care în pagina de prezentare a Produsului nu găsiți toate informațiile relevante, acestea pot fi obținute prin consultarea cataloagelor de specialitate sau adresându-ne o solicitare în acest sens.

 

4.2.    De asemenea, trebuie să aveți în vedere că imaginile afișate sunt cu titlu de prezentare astfel că, în unele cazuri, pot exista și unele diferențe de culoare, accesorii, aspect și altele asemenea între imaginele afișate pe Website și Produsele livrate.
 

4.3.    În cazul unor erori (inclusiv de introducere a datelor, tehnice sau altele asemenea) cu privire la informațiile afișate în legătură cu Produsele de pe Website, cum ar fi cele referitoare la caracteristicile, prețul, reducerile aplicabile, garanțiile acordate, cantitatea disponibilă (stocul), costurile și altele asemenea, Societatea își rezervă dreptul de a nu da curs comenzilor plasate, inclusiv în cazul în care a fost transmisă inițial o confirmare automată cu privire la plasarea comenzii.

 

4.4.    În cazul menționat mai sus, Societatea vă va informa în cel mai scurt timp cu privire la imposibilitatea de a da curs comenzii plasate, într-un termen de maximum 15 zile de la plasarea acesteia. În acest sens, în cazul în care ați achitat contravaloarea Produselor, Societatea o să vă solicite, prin informarea în cauză, indicarea unui cont bancar în care să vă restituie suma achitată sau indicarea unui alt mijloc prin care să procedeze la această restituire.

 

 

Capitolul IV – Modalitățile de plată. Facturare. Încheierea Contractului la distanță. Garanții

 

5.    Plata

 

5.1.    Prețul Produselor este afișat în integralitate pe Website. Prețul Produselor include TVA, în cota standard de 19%. Prețul afișat nu include cheltuielile de livrare, acesta fiind afișat în mod distinct. Menționăm că există o posibilitate redusă ca prețul anumitor Produse să fie prezentat în mod eronat. În aceste cazuri, prețul final este cel confirmat telefonic sau prin e-mail, acceptat de Dumneavoastră în urma discuției cu reprezentanții Societății.

 

5.2.    Produsele pot fi achitate doar în avans, prin card bancar sau prin transfer bancar.

Alte detalii cu privire la modalitățile de plată le puteți găsi în secțiunea dedicată plății sau prin parcurgerea procesului de plasare a unei comenzi.

 

5.3.    Factura aferentă achiziției va fi livrată prin email, după ce Produsele comandate ajung în depozitul Societății și sunt expediate către Dumneavoastră. Totodată, factura o să vă fie comunicată și în format fizic, odată cu Produsele achiziționate. Aveți obligația de a ne furniza informații corecte necesare emiterii facturii fiscale. În cazul în care a existat o problemă transmiterea facturii, vă rugăm să ne contactați prin unul din mijloacele de contact, astfel încât să remediem situația și transmite factura.

 

6.    Comenzile

 

6.1.    Pentru a achiziționa Produsele este necesar să transmiteți o comandă în acest sens, urmând instrucțiunile din secțiunea de pe Website dedicată acestui subiect.

 

6.2.    După selectarea Produselor dorite și finalizarea comenzii, veți primi o confirmare electronică cu privire la plasarea comenzii la adresa de email indicată de Dumneavoastră. Confirmarea plasării comenzii nu echivalează cu acceptarea acesteia de către Societate. Astfel, ulterior plasării comenzii și primirii mesajului în acest sens, Societatea urmează să vă transmită un e-mail separat cu privire la actualizarea comenzii în care vi se comunică procesarea comenzii la depozit, acest mesaj reprezentând confirmarea comenzii. Mesajul privind confirmarea comenzii reprezintă acceptarea de către Societate a comenzii plasate. În ipoteza în care, cu ocazia plasării comenzii de către Dumneavoastră, au existat unele erori de afișare cu privire la prețul prezentat sau cu privire la disponibilitatea Produselor (stocul), Societatea își rezervă dreptul să nu accepte comanda, informându-vă în acest sens, conform clauzei de mai jos.

 

6.3.    În cazul în care, după plasarea Comenzii, se constată că Produsele comandate nu se mai află în stoc sau a existat o eroare cu privire la afișarea informațiilor pe Website, Societatea nu va putea da curs comenzii Dumneavoastră, transmițându-vă în acest sens o informare prin unul din mijloacele de contact disponibile. Astfel, Societatea își rezervă dreptul de a efectua unele verificări ulterioare cu privire la existența Produselor comandate pe stoc și cu privire la inexistența unor erori referitoare la informațiile afișate pe Website, în legătură cu Produsele comandate. În termeni juridici, transmiterea confirmării plasării comenzii nu reprezintă și confirmarea comenzii de către Societate, respectiv încheierea Contractului la distanță.

 

6.4.    După încheierea Contractului la distanță, în condițiile descrise mai sus, Societatea are dreptul să denunțe contractul, fără să poată fi obligată la plata daunelor-interese, în cazul în care: a) se constată că datele introduse de Dumneavoastră cu ocazia plasării unei comenzi sunt eronate/incomplete și astfel nu se poate da curs livrării Produselor; b) nu a fost acceptată plata cu cardul pe care ați efectuat-o, fiind refuzată de banca emitentă a cardului sau de către procesatorul de plăți cu care Societatea se află în colaborare, ori nu a fost crediat contul societății în situația în care ați efectuat plata prin transfer bancar. În aceste cazuri, Societatea vă va informa cu privire la aceste aspecte. În aceste situații orice obligații asumate în temeiul Contractului la distanță vor fi desființate.

 

6.5.    În măsura în care constatați că datele introduse în secțiunea dedicată comenzii sunt eronate, puteți să procedați la rectificarea acestora prin ștergerea și introducerea informațiilor corecte, atâta timp cât nu ați plasat comanda. După plasarea comenzii, eventualele erori cu privire la comanda Dumneavoastră (cum ar fi cele referitoare la adresa de livrare sau cantitatea, tipul și altele asemenea), pot fi remediate dacă ne contactați telefonic sau prin intermediul adresei de e-mail ori prin formularul de contact disponibil pe Website. Totodată, după plasarea comenzii, anularea comenzii poate fi solicitată prin efectuarea unei solicitări scrise la adresa de e-mail menționată anterior sau dacă ne contactați telefonic la numărul de telefon de contact sau prin formularul de contact.

 

6.6.    După plasarea și confirmare comenzii, nu veți primi o copie de pe acești Termeni și Condiții, parte integrantă din contractul de vânzare încheiat cu Dumneavoastră. În acest sens, vă recomandăm să vă descărcați o copie de pe Termenii și Condițiile aplicabile Contractului la distanță, disponibili pe Website, de la momentul plasării comenzii. Trebuie să aveți în vedere că puteți folosi Termenii si Conditiile în această copie exclusiv în vederea probării Contractului la distanță încheiat între Dumneavoastră și Societate.

 

6.7.    Contractul la distanță se încheie în limba română, pe o perioadă determinată, respectiv pe perioada necesară executării obligațiilor de livrare a Produselor, încasare a prețului și, dacă este cazul, acordarea garanțiilor legale.

 

7.    Dispoziții speciale aplicabile Agenților Economici
 

7.1.    Societatea își rezervă dreptul de proprietate asupra Produselor livrate până la momentul plății integrale a acestora. În acest sens, până la plata integrală a Produselor, acestea nu pot fi înstrăinate, gajate, donate sau împrumutate altor persoane. Totodată, riscul pieirii fortuite a Produselor se transferă către cumpărător din momentul predării Produselor către transportator/firmă de curierat sau din momentul livrării Produselor, în situația transportului prin mijloacele proprii ale Societății.

 

7.2.    În situația în care cumpărătorul devine insolvent iar Produsele nu au fost achitate, Contractul la Distanță se desființează de plin drept, fără a fi necesară vreo formalitate în acest sens, Societatea având dreptul să își ridice Produsele de la cumpărător.

 

7.3.    În situația în care Produsele nu sunt achitate, total sau parțial, de către cumpărător înainte de data comunicată pentru livrarea acestora, Societatea are dreptul, în orice moment și fără a fi necesară punerea în întârziere sau vreo altă formalitate, să declare rezoluțiunea unilaterală a Contractului la Distanță, cu obligația cumpărătorului de a suporta prejudiciile cauzate Societății, respectiv cel puțin cele referitoare la cheltuielile de transport și alte cheltuieli efectuate în vederea vânzării. În situația în care a fost declarată rezoluțiunea de către Societate, cumpărătorul are obligația de a restitui imediat Produsele ce au făcut obiectul Contractului la distanță și care se află în posesia/detenția lui.

 

7.4.    Recepția Produselor de către cumpărător fără obiecțiuni prezumă că Produsele au fost livrate în mod conform din punct de vedere al calității și cantității, fără vicii aparente, cumpărătorul nemaiputând invoca ulterior recepției viciile aparante ale Produselor vândute. Recepția fără obiecțiuni a Produselor se realizează prin semnarea sau ștampilarea facturii emise de Societate sau prin semnarea de primire, fără obiecțiuni, a documentelor de transport ori a oricăror altor documente similare.

 

Societatea nu își asumă responsabilitatea cu privire la comptabilitatea Produselor comandate cu vreun tip de autovehicul. Societatea își asumă să livreze Produsul aferent codului comandat sau codului înlocuitor recomandat de producător în situația în care Produsul comandat nu se mai află în producție sau codul a fost schimbat de către producător.

 

Totodată, conținutul Websiteului referitor la textele, descrierile, caracteristicile tehnice, imaginile, simbolurile Produselor sunt alcătuite și în colaborare cu reprezentanții diverșilor producători. Din aceste motive, Societatea nu își asumă răspunderea în vreun fel cu privire la eventualele neconcordanțe sau informații eronate conținute în elementele menționate anterior, în special în descrierile și specificațiile Produselor afișate pe Website.

 

7.5.    În situația în care s-a agreat o plată eșalonată, iar cumpărătorul întârzie în efectuarea unei plăți (unei rate), Societatea are dreptul, fără a fi necesară vreo formalitate în acest sens sau vreo punere în întârziere (cumpărătorul fiind de drept în întârziere), de a considera scadentă și a solicita plata imediată a întregului preț, cumpărătorul fiind decăzut din termenele de plată agreate.

 

7.6.    În cazul întârzierilor la plată, Societatea are dreptul de a percepe penalități în cuantum de 1% din suma neachitată, pentru fiecare zi de întârziere, penalitățile putând depăși debitul restant. Totodată, în situația în care Societatea recurge la recuperarea sumelor restante prin procedurile judiciare sau extra-judiciare disponibile, cumpărătorul se obligă să despăgubească în integralitate Societatea pentru toate și orice costuri sau cheltuieli efectuate în vederea recuperării sumelor restante.

 

7.7.    Termenul de garanție al Produselor este de 24 luni, cu excepția Produselor a căror durată medie de utilizare este mai mică de 24 luni, pentru care termenul de garanție este de 6 luni sau este cel specificat în documentația tehnică ca fiind durata medie de utilizare. Pentru Produsele constând în radicastofoane, aparate de redare CD, telefonate și radiotelefonate, perioada de garanție este de 12 luni. Pentru Produsele consumabile, termenul de garanție este de 3 luni, diferențiat în funcție de garanția producătorului. Pentru Produsele vândute de Societate care nu fac parte din categoria pieselor originale BMW Group, garanția se acordă exclusiv conform certificatului de garanție eliberat de către furnizor, Societatea declindu-și orice răspundere/responsabilitate cu aceste Produse.

 

Garanția acoperă defectele de fabricație și, în toate cazurile, se acordă exclusiv pentru acele vicii existente la momentul livrării Produselor, nu pentru cele apărute ulterior.

 

7.8.    Pentru acordarea garanției trebuie respectate prevederile din secțiunea de mai jos referitoare la garanția legală de conformitate. De asemenea, prevederile referitoare la pierderea garanției, din secțiunea menționată, sunt pe deplin aplicabile. Totodată, garanția este acordată exclusiv în situația în care Produsele au fost montate într-un service autorizat BMW Group. În caz contrar, cumpărătorul nu poate avea vreo pretenție cu privire la acordarea garanției.

 

7.9.    În cazul admiterii cererii de acordare a garanției, valoarea maximă a daunelor ce poate fi plătită de Societate, în toate cazurile, nu poate depăși valoarea Produsului, indiferent dacă au fost suportate de către cumpărător prejudicii mai mari.

 

7.10.    Litigiile dintre Societate și cumpărători vor fi de competența teritorială exclusivă a instanțelor de judecată din București, respectiv Judecătoria Sectorului 5, Tribunalul București și Curtea de apel București.

 

8.    Livrarea Produselor

 

8.1.    Produsele comandate pot fi livrate prin intermediul societăților de curierat partenere, prin mijloace proprii sau prin transportator contractat, după caz. Tariful de livrare variază în funcție de tipul de livrare ales și de specificul Produselor achiziționate, și este afișat în urma parcurgerii procesului de comandă. Găsiți mai multe detalii cu privire la tipurile de livrare, condițiile și tariful aferent prin accesarea secțiunii: https://www.bavauto.ro/livrare, condițiile prezentate în secțiunea indicată făcând parte integrantă din acești Termeni și Condiții și din Contractul la Distanță. În acest sens, vă rugăm să citiți cu atenție secțiunea indicată.

După predarea Produselor în vederea livrării, veți primi o actualizare cu privire la acest aspect.

 

8.2.    În întinderea maximă permisă de lege, Societatea nu poate fi ținută răspunzătoare pentru neregulile cauzate de firma de curierat, respectiv pentru existența întârzierilor de livrare peste termenul estimat.

De asemenea, Dumneavoastră vă obligați ca, la momentul livrării, să verificați integritatea ambalajului Produselor, iar în situația în care acestea nu este în condiții corespunzătoare (prezintă colțuri rupte, zgârieturi, defecte de orice fel etc.), aveți obligația de a refuza primirea coletului și de a semna pentru colect pe documentul de transport aferent ca fiind „deteriorat” (sau o formulă echivalentă). În măsura în care nu Dumneavoastră veți recepționa coletul, aveți obligația de a vă asigura că persoana desemnată cunoaște această obligație și acționează în consecință.  În cazul în care nu vă îndepliniți această obligație, nu veți mai putea reclama viciile aparente ale Produselor, prezumându-se că acestea au fost livrate în mod conform. Totodată, dacă ați optat pentru o expediere cu asigurare, suma asigurată nu va putea fi rambursată dacă nu vă îndepliniți această obligație (respectiv dacă nu semnalați pe documentul de transport faptul că a fost vorba despre un colet deteriorat).

Orice reclamație viitoare cu privire la integritatea coletului nu va fi luată în considerare.

 

9.    Garanția legală privind conformitatea și calitatea Produselor acordată Consumatorilor

 

9.1.    Dacă aveți calitatea de Consumator, beneficiați de unele garanții în legătură cu Produsele comercializate de Societate, în condițiile prevăzute de lege. Informațiile referitoare la garanția Produselor le puteți cerceta pe pagina de prezentare a Produselor și în pagina dedicată în acest sens.

 

9.2.    Societatea își asumă să vă livreze Produsele în conformitate cu Contractul la distanță. Astfel, Societatea își asumă să livreze Produsele în conformitate cu descrierile și caracteristicile Produselor prezentate pe Website. În măsura în care considerați că Produsele achiziționate nu corespund cu informațiile prezentate, vă rugăm să ne contactați în cel mai scurt timp, la coordonatele indicate pentru contact, pentru a clarifica situația. Totodată, având în vedere că Produsele comercializate de Societate nu sunt destinate instalării de către un utilizator final/Consumator (ci doar de către ateliere autorizate R.A.R.), aceste Produse nu vin însoțite de instrucțiuni de utilizare/montare. Totuși, informațiile referitoare la montarea Produselor pot fi obținute contra cost de la BMW Group.

 

Trebuie să aveți în vedere că, în vederea acordării garanției, Produsele achiziționate trebuie să fi fost montate într-un atelier autorizat de R.A.R. pentru operațiunea respectivă, cu respectarea tuturor instrucțiunilor de montaj ale producătorului BMW Group, inclusiv test BMW Group, instrumente/scule speciale BMW Group etc.

 

9.3.    Descrierile, caracteristicile și orice alte informații în legătură cu Produsele comercializate de Societate le puteți cerceta în cadrul paginilor de prezentare a Produselor.

În măsura în care aveți nevoie de informații suplimentare cu privire la anumite Produse, ne puteți contacta în acest sens prin unul din mijloacele de contact disponibile.

 

9.4.    Fără a aduce atingere altor clauze menționate în Termeni și Condiții, în cazul în care constatați o lipsă de conformitate în privința Produselor livrate, aveți dreptul de a ne solicita înlăturarea acestor neconformități, fără ca Dumneavoastră să suportați vreun cost suplimentar, sau aveți dreptul să beneficiați de o reducere corespunzătoare a prețului sau de desființarea (rezoluțiunea) Contractului la distanță încheiat cu privire la Produsele neconforme.

 

9.5.    În cazul Consumatorilor, termenul de garanție este de 2 ani și începe de la data livrării Produselor. Garanția este acordată doar pe teritoriul României, dacă nu se prevede altfel prin certificatul de garanție primit cu ocazia livrării Produselor.

 

9.6.    Pentru acordarea garanției este necesar ca neconformitatea să fi existat la momentul livrării Produselor. Garanția legală nu acoperă situațiile în care neconformitatea a apărut ulterior momentului livrării Produselor, în conformitate cu art. 9 din OUG nr. 140/2021.
 

9.7.    Condițiile în care Consumatorul va putea obține o reducere corespunzătoare a prețului sau desființarea (rezoluțiunea) Contractului la distanță sunt prevăzute de art. 13 și art. 14 din OUG nr. 140/2021.

 

9.8.    În vederea acordării garanției, este necesară adresarea unei solicitări scrise Societății, prin unul din mijloacele de contact disponibile și prezentarea următoarelor documente:

 

a) Copia după certificatul de înmatriculare al autovehiculului (în vederea verificării comptibilității Produselor);

b) Deviz de montaj service autorizat R.A.R. (complet, cu toate piesele adiționale montate enumerate) și documentele fiscale aferente;

c) Deviz de constatare a defecțiunii emis de către un service autorizat R.A.R. prin care se constată și se descrie detaliat defecțiunea, împreună cu documentele fiscale aferente;

d) Seria și numărul facturii de achiziție a Produselor și, dacă este cazul,

e) Certificatul de garanție emis de producător/distribuitor.

 

Neprezentarea acestor documente poate determina respingerea cererii de acordare a garanției.

 

Ulterior transmiterii solicitării, Societatea vă va comunica care sunt pașii următori. Produsele, împreună cu toate accesoriile aferente (dacă este cazul), trebuie predate personal sau expediate prin curier în atenția Societății la adresa: Str. Panduri 122D, hala D, Rudeni, 077046, Ilfov, Romania., Tel: +4 031 005 0650.

 

  • Garanția nu este acordată pentru Produsele care prezintă defecte fizice vizibile, cum ar fi lovituri, crăpături, ciobiri, componente arse, șocuri mecanice și altele asemenea sau pentru neconformitățile cauzate de supunerea Produselor la tratamente chimice, variații mari de temperatură sau presiune, manipulare incorectă și altele asemenea, care nu existau la data livrării acestora de către Societate;
  • Nu se acordă garanția nici pentru defecțiunile ce sunt cauzate de o acțiune exterioară sau de întreținerea neconformă cu prescripțiile productăorului;
  • Nu se acordă garanția nici în situația în care defecțiunea a fost cauzată de o altă defecțiune, neînlăturată la timp sau dacă Produsul a fost necorespunzător exploatat, manipulat ori dacă a fost suprasolicitat (cu titlu de exemplu, concursuri auto, activitățile de șocală, taxi etc);
  • Garanția nu este acordată în cazul în care în Produsul achiziționat s-au montat piese a căror utilizare nu este acceptată de către fabricant/producător sau dacă Produsul a fost modificat în altă parte decât la partenerii acreditați de către BMW Group. De asemenea, garanția nu este acordată pentru: instalarea/montarea Produselor de către o Societate care nu este autorizată de R.A.R. pentru operațiunea respectivă;
  • Nu se acordă garanția nici în situația în care defectarea produsă ca urmare a nerespectării instrucțiunilor de montare BMW Group;
  • Nu se acordă garanția nici în situația în care defectarea produsă ca urmare a instalării/montării incorecte, fără folosirea instrumentelor/aparatelor necesare BMW Group;
  • Nu se acordă garanția nici în situația în care defectarea produsă ca urmare a depășirii greutății maxime admise a vehiculului, a presiunii pe punți sau a sarcinii utile pentru vehiculul respectiv;
  • Nu se acordă garanția nici în situația în care defectarea produsă ca urmare a nerespectării instrucțiunilor de exploatare, manipulare, întreținere și revizie; inundarea, incendierea, expunerea la soare, descărcări electrice, tensiuni de alimentare necorespunzătoare, intervenții neautorizate, modificări sau și orice alte cazuri similare.

 

9.9.    Vă rugăm să consultați dispozițiile legale sau să ne contactați în acest sens, în măsura în care doriți să aflați mai multe detalii în legătură cu aceste garanții sau dacă doriți să vă exercitați aceste drepturi.

 

9.10.    În măsura în care doar o parte dintre Produsele comandate prezintă neconformități, garanția legală privind conformitate va fi exercitată numai cu privire la acestea.

 

9.11.    Unele dintre Produsele comandate pot fi însoțite și de un certificat de garanție emis de Societate sau de alți parteneri ai Societății. Pentru a afla mai multe detalii în legătură cu garanția acordată vă rugăm să consultați și conținutul acestuia.

 

9.12.    Totodată, vă rugăm să consultați în completare și dispozițiile din secțiunea dedicată acestui subiect, disponibilă aici: https://www.bavauto.ro/garantie. Condițiile din această secțiune fac parte integrantă din Termeni și Condiții și din Contractul al distanță, aplicându-se în mod corespunzător.

 

 

Capitolul V – Proprietatea intelectuală

 

10.    Întregul conținut disponibil pe Website este protejat prin intermediul drepturilor de proprietate intelectuală. Este interzisă orice copiere, înregistrare, descărcare, transmitere, reproducere și distribuire a conținutului Website-ului făcute în alte condiții decât cele permise de lege și Societate.

 

 

Capitolul VI – Dreptul de retragere din contract (dreptul de retur al Produselor) acordat Consumatorilor

 

11.    Dacă aveți calitatea de Consumator, beneficiați de dreptul de retrage din contract, respectiv dreptul de a cere returnarea Produselelor într-o perioadă de 14 de zile de la momentul primirii acestora. În situația în care nu aveți calitatea de Consumator, înțelegeți și acceptați că nu beneficiați de dreptul de retragere din Contract (dreptul de retur al Produselor). Cu toate acestea, Societatea va putea acorda, de la caz la caz și la libera sa apreciere, fără să își asume vreo obligație în acest sens, dreptul de retragere din Contractul la distanță și Agenților Economici, în termen de 14 zile de la momentul primirii Produselor. Dispozițiile legale care reglementează dreptul de retragere sunt cele conținute în art. 9 alin. 1 din O.U.G. nr. 34/2014, care prevăd următoarele: „Cu excepția cazurilor prevăzute la art. 16, consumatorul beneficiază de o perioadă de 14 zile pentru a se retrage dintr-un contract la distanță sau dintr-un contract în afara spațiilor comerciale, fără a fi nevoit să justifice decizia de retragere și fără a suporta alte costuri decât cele prevăzute la art. 13 alin. (3) și la art. 14”.

 

12.    Totuși, în cazurile prevăzute de art. 16 din O.U.G. nr. 34/2014, nu beneficiați de dreptul de retragere/ dreptul de retur. Astfel, dacă Produsele achiziționate intră în una din categoriile prevăzute de art. 16, nu puteți proceda la returnarea acestora. Este vorba, în special, de: a) furnizarea de Produse confecționate după specificațiile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar – respectiv Produsele neexistente în stoc, pe care ni le solicitați în mod expres, și care sunt confecționate pe bază de comandă sau vopsite pe bază de comandă ori Produsele comandate special pentru un anumit tip de autoturism identificat după seria de caroserie.

 

13.    Exercitarea dreptul de retur se poate realiza prin completarea formularului de retur disponibil pe Website la adresa: https://www.bavauto.ro/retur și transmiterea acestuia la adresa [email protected]. În situația în care nu prezentați factura aferentă achiziției efectuate sau ID-ul comenzii odată cu Produsele returnate, este posibil ca achiziția Dumneavoastră să nu poată fi identificată și astfel să nu putem da curs cererii de retur. După transmiterea cererii de retur, veți primi un mail de confirmare a solicitării efectuate.

   

Produsele pe care doriți să le returnați trebuie să le transmiteți, împreună cu toate accesoriile pe care le-ați primit (inclusiv eventualele cadouri), la următoarea adresă Str. Panduri 122D, hala D, Rudeni, 077046, Ilfov, Romania., Tel: +4 031 005 0650. Vă rugăm să aveți în vedere că Dumneavoastră veți suporta costul aferent returului. Totodată, vă rugăm să vă asigurați că ați ambalat în mod corespunzător Produsul, astfel încât să fie protejat pe durata transportului. Eventualele avarii pe care le suportă Produsul pe durata transportului vor fi suportate de Dumneavoastră.

 

14.    Totodată, în situația în care Produsele returnate nu se află în starea în care au fost predate de Societate, este posibil să suportați contravaloarea diminuării valorii Produselor. Astfel, dacă Produsele returnate prezintă neconformități ce determină o diminuare a valorii acestora, înțelegeți și acceptați că Societatea poate să vă solicite să suportați această diminuare a valorii.

 

15.    Condițiile în care beneficiați de dreptul de retragere din contract (dreptul de retur al Produselor) sunt detaliate în Politica de retur a Societății, pe care vă rugăm să o citiți cu atenție, aceasta aplicându-se în completarea prezentei secțiuni.

 

 

Capitolul VII – Prelucrarea datelor cu caracter personal

 

16.    Prelucrarea datelor cu caracter personal de către Societate se realizează în conformitate cu Politica de confidențialitate și Politica privind modulele cookies disponibile pe Website. Vă rugăm să accesați informațiile în cauză pentru mai multe detalii pe acest subiect.

 

 

Capitolul VIII – Declinarea de răspundere

 

17.    Dispoziții generale

 

17.1.    Societatea nu își asumă nicio răspundere cu privire la modalitatea în care Dumneavoastră utilizați Website-ul sau Produsele Societății. Societatea nu garantează niciun rezultat cu privire la utilizarea Website-ului sau Produselor.

 

17.2.    De asemenea, Societatea nu își asumă nicio răspundere cu privire la nefuncționalitatea Website-ului din cauza diverselor probleme tehnice ce pot apărea sau necesității efectuării mentenanței. Dumneavoastră înțelegeți și acceptați că Societatea nu poate fi ținută răspunzătoare în cazul în care nu puteți accesa Website-ul în anumite perioade de timp.

 

17.3.    Dumneavoastră vă revine obligația să vă asigurați că îndepliniți toate condițiile legale pentru a utiliza Website-ul și că prin aceste activități nu încălcați nicio dispoziție legală ce ar putea fi aplicabilă Dumneavoastră sau locului în care vă aflați. În acest sens, Societatea nu are nicio obligație de a vă informa cu privire la reglementările sau legile aplicabile situației Dumneavoastră, întreaga responsabilitate de a cunoaște aceste aspecte și a acționa în consecință vă aparține.

 

17.4.    În măsura maximă permisă de lege, Societatea este exonerată de răspundere în cazurile de forță majoră și caz fortuit.

 

 

Capitolul lX – Alte prevederi

 

18.    Procedura de soluționare a reclamațiilor

 

18.1.    Orice reclamații pe care le aveți cu privire la Produsele Societății sau în legătură cu Societatea le puteți transmite prin mijloacele de contact menționate pe Website.

 

18.2.    După primirea reclamației, Societatea urmează să vă furnizeze un răspuns în cel mai scurt timp posibil, de preferat nu mai târziu de 30 de zile. În măsura în care, pentru soluționarea reclamației, este necesar mai mult timp, Societatea vă va informa în acest sens.

 

18.3.    Informarea prevăzută mai sus sau răspunsul la reclamația efectuată va fi comunicat la adresa de poștă electronică de pe care ne-ați transmis sesizarea sau prin alte mijloace de contact disponibile și comunicate de Dumneavoastră.

 

19.    Dacă doriți și aveți calitatea de Consumator, puteți apela la o procedură de soluționare alternativă a litigiilor. Mai multe informații referitoare la Platforma SOL puteți accesa aici: https://europa.eu/youreurope/business/dealing-with-customers/solving-disputes/online-dispute-resolution/index_ro.htm.

 

20.    Subcontractarea. Cesiunea

 

20.1.    Societatea are dreptul de a cesiona și a subcontracta, în tot sau în parte, drepturile și obligațiile prevăzute în cadrul acestui contract, fără a fi necesară obținerea unui consimțământ viitor din partea Dumneavoastră. Altfel spus, prin acceptarea acestor Termeni și Condiții, sunteți de acord și autorizați Societatea să cesioneze sau subcontracteze, în tot sau în parte, acest contract fără a fi necesar să obțină un consimțământ viitor.

 

 

Capitolul X – Prevederi finale

 

21.    Prin acceptarea acestor Termeni și Condiții sunteți de acord ca legea aplicabilă întregului contract să fie legea română, atât în ceea ce privește condițiile de fond, cât și cele de formă.

 

22.    Locul încheierii prezentul contract este considerat a fi în București, România.

 

23.    Societatea își rezervă dreptul de a modifica acești Termeni și Condiții după cum consideră necesar. În măsura în care, după efectuarea acestor modificări, nu sunteți de acord cu noul conținut, vă rugăm să nu mai utilizați Website-ul sau Produsele Societății.

 

24.    În cazul în care o clauză din acești Termeni și Condiții nu se poate aplica, din orice motive, clauza respectivă va fi înlocuită cu dispoziția legală relevantă situației pentru care fusese convenită clauza și care se apropie cel mai mult de sensul clauzei inaplicabile.

 

25.    Prin acceptarea acestor Termeni și Condiții sunteți de acord ca orice litigii apărute între Dumneavoastră și Societate să fie soluționate de instanțele de judecată competente din București (Judecătoria Sectorului 5, Tribunalul București, Curtea de Apel București) sau, în cazul Consumatorilor, de instanțele de judecată prevăzute de dispozițiile legale.

 

26.    Orice comunicări, pentru a fi valabile, se vor efectua exclusiv în scris, la coordonatele pentru contact sau prin mijloace electronice, la adresa: [email protected].

 

27.    Pentru a facilita comunicarea cu Dumneavoastră în vederea obținerii anumitor informații, ne puteți contacta și la numărul de telefon: +4 031 005 0650.

 

28.    Acești Termeni și Condiții au fost actualizați la data 17.05.2023.